12 Aralık 2013 Perşembe

Kitap Yorumu: Ürperti- Maggie Stiefvater


Orijinal adı: Shiver
Türkçe edisyon: Ürperti
Yazar: Maggie Stiefvater
Seri: The Wolves of Mercy Falls #1
Tür: Young-Adult, Fantasy, Romance
Goodreads puanı: 3.81/5

 * * *
 Arka kapakta da yazdığı gibi klişelerden uzak bir kitap arıyorsanız size önerim bir an önce Ürperti'yi okumanız. Evet, burada da fantastik öge sıkça karşılaştığımız kurtadamlar ama bu kurtadamlar bildiklerimizden biraz farklı. Dolunay ya da kendi istekleri değil onları dönüştüren. Soğuk. 

Grace, küçükken evinin etrafında yaşayan kurtlar tarafından kaçırılmıştır. Ölmemesinin tek sebebi yine sarı gözlü bir kurtun onu kurtarmasıdır. Grace o günden sonra kurtları izlemeye başlar. Aslında onları biraz takıntı haline getirdiğini söyleyebiliriz. Kurt olmanın ve ormanda yaşamanın hayalini kurarak büyür.



Ve bu hikayenin öbür tarafı ise, Sam. Grace'in sarı gözlü kurdu. Ona ilk gördüğü andan beri aşık. Küçük yaşta ısırılan Sam, diğer kurtlar gibi yazın sıcakla birlikte insana dönüşüyor ama hava soğumaya başladığında tekrar bir kurt oluyor. Ama bu sonsuza kadar sürmüyor tabii. Her yıl kurtların insana dönüşme zamanları gecikiyor ve bu Sam'in son yılı. Bu sefer kurda dönüştüğünde bir daha insan olamayacağından emin. Kader de Sam'le Grace'i tam bu zamanda karşılaştırmaya karar veriyor.

Kitap okulun zengin çocuğu Jack'in kurtlar tarafından saldırıya uğramasıyla başlıyor. Avcılar bu olayın bir daha olmasını önlemek için kurtları avlama kararı alıyor. Bu sırada vurulan Sam'de Grace'in evine gidiyor ve ikisi tanışmış oluyor.


Kitaba büyük umutlarla başlamıştım sanırım, çok hafif bir hayal kırıklığı oldu itiraf ediyorum. Ama genel olarak çok tatlı bir kitaptı. Hem Sam'in hem Grace'in ağzından yazılmış yani ikisinin de düşüncelerini okuyabiliyoruz. Bazı yerlerde sıkıldım, kabul ediyorum. Ama sonu olayı kurtardı. Ayrıca Grace'in kitap okumasında da, şu alıntıya da bayıldım.

Kırık Raf. Küçük bir kitapçı dükkanıydı, yaklaşık bir yıldır oraya uğramamıştım. Ne kadar çok kitap okuduğum düşünüldüğünde bu aptalcaydı ama sonuçta kısıtlı harçlığı olan fakir bir lise öğrencisiydim ben. Kitapları kütüphaneden alıyordum.

Yayınevi içinse aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Serinin devamını getirmeyecekleri belli. Umarım başka bir yayınevi haklarını alır ve çevirisine devam eder. Böylece hak ettiği değeri bulur.

Bir daha ki yorumda görüşmek üzere!
Not. Büyük ihtimalle mavi saçlı bir kız hakkında olacak ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder