23 Ocak 2014 Perşembe

Film Yorumu: The Spectacular Now


Filmin adı: The Spectacular Now
Tür: Dram, Romantik, Komedi
Gösterim yılı: 2013
Oyuncular: Miles Teller, Shailene Woodley
IMDB puanı: 7.4/10
                                                                   
                                                          * * *

İlk film yorumum, ilk anime yorumumdan hemen sonra. İlklerle dolu bir hafta oldu bu :D 


Ve bu yorum olma şerefine de The Spectacular Now erişti. (Spectacular demeyi ne kadar sevdiğimden bahsetmiş miydim? :P)

Filmi nereden çıkardım da izledim hatırlamıyorum. Yani evet listemdeydi, sonuçta Shailene oynuyor ve kızın oyunculuğunu merak ediyordum. Hazel'imi + Tris'i canlandıracak ne de olsa. Ama Spectacular hiç aklıma gelmemişti film aramakla uğraşırken, bir yerde gördüm herhalde de başladım izlemeye.

Sutter Keely (Miles Teller) partileri çok seven bir lise son sınıf öğrencisidir. Sevgilisiyle arası iyidir ve mutludurlar. Ama bir arkadaşına kız ayarlamaya çalıştığı sırada, sevgilisi Sutter'ı başka bir kızla görür (Burada bir yanlış anlaşılma oluyor ikisi arasında, belirtmeden geçemeyeceğim.) ve ilişkileri biter. Tabii bunun sonucunda çocuk bir gece içer ve sabah uyandığında kendini tanımadığı birinin bahçesinde ve karşısında, okulda hiç fark etmediği Aimee'yle (Shailene Woodley) bulur. 


Konusu kısaca böyle daha sonra olanları üç aşağı, beş yukarı tahmin edebilirsiniz zaten. The Spectacular Now'u benim gibi The Perks of Being a Wallflower (Saksı Olmanın Faydaları), Stuck in Love, Silver Linings Playbook (Umut Işığım) tarzı filmleri sevenlere öneriyorum. Konuları birbirini andırsa da ben bu tür filmleri sıkılmadan ve aynı heyecanla izlemeye devam ediyorum. Yoruma geçersem,


The Spectacular Now, Tim Tharp'ın aynı adlı romanından uyarlamaymış. Goodreads puanı 3.54. Ama filminin fena olmadığını düşünüyorum. Özellikle bir sahne vardı ki beni şoka soktu. Gerçi o sahnede düşündüğüm şey olsaydı büyük ihtimalle ağlama krizine girerdim, sırf Shai'nin Hazel'i oynaması yüzünden neyse izlerseniz neden bahsettiğimi anlarsınız herhalde. 

Ayrıca filmde bir kaç söz var ki üstünde düşünmeden edemiyorsunuz. Örnek olarak,

Sadece ''şimdide yaşamak'' güzel. Ama ''şimdi''nin en iyi tarafı yarın bir tane
daha olması. Ve ben onları sayılabilir yapmaya başlayacağım.

                       
Herkes bana devam etmemi söylüyor ama ben yetişkin olmanın neresinin
iyi olduğunu göremiyorum.

Shailene'in performansını beğendim. Sanırım Hazel'i güzel bir şekilde canlandıracak. Hem kafamdaki Hazel'e de benziyor aslında. 

Yorumumu toparlarsam, filmin izlenebilirliği yüksekti. Canınız sıkılıyorsa, merak ediyorsanız, bu akşam yapacak bir şeyiniz yoksa ya da izleyecek bir şey arıyorsanız sıkılmadan izleyebileceğinizi düşünüyorum. Tabii daha hareketli şeyleri seviyorsanız ve yarıda kapatmak zorunda kalırsanız bu benim suçum değil :D

5 veremiyorum ama elim de 3.5'a gitmiyor bu yüzden 4 sanırım bu film için ideal bir puan :3




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder