24 Eylül 2014 Çarşamba

8. KK Blog Tur: Geek Kız- Holly Smale, ''Geek Misiniz?'' Testi



Uzun zamandır eskisi gibi kitap okuyamıyordum. Haliyle beğendiğim ama elimde 3-4 hafta sürünen kitaplar kütüphanemde bir çığ gibi büyüdü. Ama sonbaharın başlaması ve tatilin bitişi ile yaptığımız ilk turun kitabı Geek Kız, akıcılığı ve eğlenceli konusuyla çok daha hızlı okundu. Benim gibi bu aralar aynı türü okumaktan sıkılan tayfaya sesleniyorum şu an, Geek Kız tam aradığınız kitap olabilir :3       

 Kitap Tanıtımı:                                                                                                                                                                                                                                                                                                           
                                                                                                                                                                                                Orijinal adı: Geek Girl                                                      Kitabın adı: Geek Kız                                                                            Yazar: Holly Smale                                                                Tür: Young-adult, Contemporary, Chick-lit                      Yayın evi: Eksik Parça                                                              Goodreads puanı: 3.89/5                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
  Güzel yüzlü utangaç,
  Entel dantel, bilimsel,
  Esprili, her şeyi bilen,
  Kaçık kız

Adım Harriet Manners ve ben bir geek'im. Ben bunun oldukça iyi bir sıfat olduğunu düşünsem de, okul çantamın üstüne kocaman harflerle 'Geek' yazan arkadaşlarım aynı fikirde değil gibi. Tamam, biraz asosyal olduğumun ve gereğinden fazla şey bildiğimin farkındayım fakat bu dışlanmam gerektiği anlamına gelmez.

Ama modellik ajansından gelen teklif belki de bu durumu tersine çevirmek için bir şans olabilir. Belki de kozamdan sıyrılıp güzel bir kelebeğe dönüşebilirim. Ya da kahverengi bir güveye…

Peki bu dönüşümü, hayali modellik yapmak olan en yakın arkadaşımı kırmadan ve süper yakışıklı manken Nick'e rezil olmadan nasıl yapacağım?

(Tanıtım Bülteninden)                                                           
Not:Konuyu biraz kısa tutacağım çünkü test kısmını yetiştirmeye çalışıyorum bir anda yoruma geçersek şaşırmayın :D

Not 2: 2 Geek Kız hediye ettiğimiz Facebook sayfamıza buradan gidebilirsiniz.

Harriet Manners, bir geek. Eğlencesine belgeseller izleyen, en sevdiği dersler matematik ve fizik olan, başkalarına gereksiz gelen bilgilerle dolu, 15 yaşında bir kız. Yani şunu netleştirelim kesinlikle modayla alakası yok ve olmasını da istemiyor. (Matematik ve fizik kısmını saymazsak, tam olarak ben yani)

Ama bir gün en yakın (ve tek) arkadaşı Nat tarafından bir sürü modellik ajansının olduğu bir moda şovuna sürükleniyor. Nat'ın en büyük hayali model olmak ve orada keşfedileceğini düşünüyor. Harriet ise durumdan pek memnun değil. Neden mi?
1. Sakarlığıyla 'Harriet Manners'dan nefret edenler' listesine bir kaç kişiyi daha yazdırıyor. 
2. Nat'ın hayalini 'çalıyor', bir modellik ajansı tarafından keşfediliyor.
3. Bunlarda yetmezmiş gibi yalan söylemek zorunda olduğunu düşünüyor ve işleri iyice karıştırıyor.

Durum pek iyi değil yani. Tabii kitap böyle çok daha eğlenceli oluyor. Harriet gibi bir geek'in model olma ve gerçekte olmak istediği kişiyi bulma yolundaki ilerleyişini yazar akıcı bir şekilde anlatmış. Chick-lit tarzında yani hızla okuyup bitirebileceğiniz bir kitap. Ben şu an çok ayrıntılı bir yorum yapamayacağım ancak turdaki diğer arkadaşlarımın yazılarını okursanız çok daha iyi bir fikre sahip olabilirsiniz. 

Son olarak bize tur sırasında destek olan Eksik Parça yayınlarına teşekkür ediyorum ^^


Şimdiii geldik testimize. Geek'in ne olduğunu Pensieve postunda zaten açıklamıştı. (Benimki bitince onunkini de okuyun, buradan.) Bir çok türü var geek'liğin ama ben üstün körü geek'lerin tanımlarını kullanarak genel bir test hazırladım. Ama siz daha ayrıntılı bir test çözmek isterseniz tık veya tık. İlkini yapmaya üşenebilirsiniz, ben yine üşenmedim ve Total Geek- %25 çıktım. *Gerçi biraz daha param ve zamanım olsaydı %50 çıkardım emin olun :D* İkincisinde ise %65.7.

Son olarak yanınıza kalem kağıt almanızı öneririm. Cevaplarınızı yazarsanız unutmazsanız. Neyse, herkese iyi eğlenceler! Sonuçlarınızı yorum olarak bekliyorum :D
                                                                                                                                                  

Soru 1: Arkadaşlarınız sizi en çok nasıl çağırır? 
a. İnek/zeki/çalışkan
b. Meraklı
c. Sanatçı ruhlu
d. Sosyal
                                                                                                                                                    

Soru 2: En sevdiğiniz dersler hangileri?
a. Matematik, fizik vs (Sayısal dersler)
b. Edebiyat, tarih, ingilizce vs (Sözel dersler)
c.  Resim, beden eğitimi, müzik
d. Ortama geliyorum ben o da olmasa uğramam bile :)
                                                                                                                                                        

Soru 3: Biri size iltifat ettiğinde nasıl tepki verirsiniz?
a. Utanırım ama teşekkür ederim 
b. Teşekkür ederim ve bende ona bir iltifat ederim
c. Estağfirullah :D
d. Biliyorum, kahretsin mikemmelim 
                                                                                                                                                         

Soru 4: Nasıl bir arkadaş grubunuz var? 
a. Tek bir arkadaşım var ama gayet yakınız. (Alternatif cevap: Hiç arkadaşım yok ama umrumda değil) (Alternatif cevap 2: İnternette bir sürü arkadaşım var!)
b. 3-4 kişiyiz, farklı türden herkes var. 
c. 9-10 kişi takılırız, geniş aile yani :D
d. Arkadaş grubu derken? Çok fazlalar, bazen ben bile kim kimdi karıştırıyorum. 
                                                                                                                                                        

Soru 5: En sevdiğiniz film türü? 
a. Bilim kurgu, fantastik, aksiyon
b. Romantik, dram, komedi
c. Bana fark etmiyor ya pek
d. O aralar hangi tür seviliyorsa
                                                                                                                                                

Soru 6: İpin ucunu karıştırıp konudan konuya ne kadar sık geçersiniz?
a. Hmm.. arkadaşım bunu yaptığımı çok söylüyor.
b. Arada sırada oluyor
c. Nadiren belkii
d. Ne diyeceğimi her zaman bilirim. Böyle bir sorun bende pek olmadı.
                                                                                                                                   

Soru 7: Ne olmak istiyorsunuz/ne iş yapıyorsunuz? 
a. Bilim adamı, mühendis, fizikçi, öğretim görevlisi vb.
b. Öğretmen, mimar, doktor vb.
c. Ressam, müzisyen, yazar..
d. Tam olarak karar veremedim desem?/Diğer
                                                                                                                                                       

Soru 8: Pekii, teknolojiyle aranız nasıl?
a. Bizim mahalle hep bana yaptırıyor bilgisayarını. Baya şey biliyorum.
b. Her yerinden anlamasam da, seviyorum ya teknolojiyi.
c. Eh, kullanıyorum işte. Önemli şey teknoloji ama pek bana göre değil.
d. Teknoloji mi? Hiç anlamam. 
                                                                                                                                                       

Soru 9: Evet mi, hayır mı? 

1. Sadece istediğin için müzelere gider misiniz?
2. Hiç satranç kulübüne katıldınız mı? 
3. Çizgi roman ya da manga okumayı sever misiniz?
4. Bilgisayar oyunları fanatiği misiniz?
5. Daha önce IQ'nu ölçtünüz mü? 
                                                                                                                              

Soru 10: Ve son olarak bir iki teste karşıma çıkan soru, RAM ve ROM arasındaki farkı biliyor musunuz?

a. Tabii ki. Ama bir dakika, bilmeyen mi var? O.o
b. Hmm emin değildim ama az önce çok merak ettim, araştırdım. Artık biliyorum! :D
c. Bir yerde duyduğuma yemin edebilirim.
d. ...Ne?
                                                                                                                                 

Test bittiğine göre sıra sonuçları bulmaya!

Her a cevabı 50, her b cevabı 20, her c cevabı 10 ve her d cevabı 0 puan. 9. soruda ise her evete 10 puan, hayıra da 0 puan yazmanız gerekiyor. Sonra bütün bu puanları toplayın. 

Puanınız 500-350 arasında ise: İşte Geek budur!

Siz Geek'liğin tanımına tam uyanlardansınız. Bütün o bilgileriniz şimdi etrafınızdakiler tarafından hor görülse de bir gün çok işinize yarayacak. Kendinizle ve olduğunuz kişiyle gurur duyun! Sonuçta Geek is the new sexy ;D

Puanınız 350-200 arasında ise: Tam bir Geek olmaya az kala

Tam bir geek değilsiniz belki ama bir çok özelliğiniz geek'ler gibi. Bir çok şey biliyor ve kendinizi geliştirmekten zevk alıyorsunuz. Ancak arada arkadaşlarınızla zaman geçirmekten de hoşlanıyorsunuz. Belki de en iyisi budur, böyle devam! 

Puanınız 200-100 arasında ise: Eh tam bir Geek sayıldığınız söylenemez

Hmm, sizi anlatmak için kullanacağım ilk 3 kelimeden biri Geek değil. Ancak yeni şeyler öğrenmeyi seviyorsunuz ve sanatı seven, sosyal bir insansınız. (Yani sanırım. Gülmeyin ama ilk defa test hazırlıyorum, sonuçları yazmak soruları bulmaktan zor -_-)

Puanınız 100-0 arasında ise: Üzgünüm, sizde pek Geek hamuru yok :/

Geek'lik ile uzaktan yakından bir alakanız yok. Sosyal, eğlenmeyi seven, gençliğinizi  derslerle harcamak istemeyen birisisiniz. Ama geek olmadığınız kesin :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder